Propulsió Elèctrica

En aquests automòbils el motor elèctric ocupa el lloc que ocuparia el de explosió en un convencional. Les bateries, per la seva part, fan la funció de dipòsit de combustible guardant energia mitjançant processos químics, malgrat que existeixen altres tipus de bateries que no la emmagatzemin així.

Degut a que no emetien gas durant el seu funcionament se'ls classifica com ZEV (zero emissions vehicle), o lo que es el mateix, vehicle sense emissions. Poden semblar així una solució ecològica al problema del transport però es necessari pensar en el origen de la energia que consumeixen ja que qualsevol planta elèctrica té un impacte medi ambiental: les nuclears a part del risc de accident i les seves catastròfiques conseqüències, plantegen el problema diari del processament dels seus nocius residus.

Les centrals tèrmiques tenen unes emissions en ocasions mes contaminats que la dels propis vehicles a gasolina a els quals se'ls intenta substituir. Les centrals hidroelèctriques no produeixen un impacte medi ambiental a nivell atmosfèric però alteren el ecosistema de la zona que ocupen y han arribat a inundar milers de poblacions en tot el mon.

Les eòliques en gran expansió, perjudiquen greument el paisatge. Únicament les mare motrius, que aprofiten el moviment de les marees, onades i els canvis de temperatura entre les capes mes fredes del mar i les mes càlides; les geomètriques, que utilitzen les elevades temperatures del magma del interior de la terra per produir electricitat; y les solars, que gràcies a plaques fotovoltaiques transformen la energia solar en elèctrica, poden considerar-se realment ecològiques però a la vegada son les que menys importància tenen en quant al aportament global d'energia. En part ve donat per el fet de no poder ser situades en qualsevol lloc ja que les mareomotrius sol poden instal·lar-se en zones costeres, les geotèrmiques en àrees amb una activitat volcànica regular i no violentes i les solars en zones amb moltes hores de sol regulars per a treure rendiment a la inversió que es fa en elles. No obstant la classificació ZEV es refereix única i exclusivament a les emissions durant el seu funcionament del vehicle per el que si poden considerar-se "nets" o ecològics.

També s'ha estudiat fer servir plaques solars, o el que és el mateix, cèl·lules fotovoltaiques, per a recarregar així les bateries contínuament i d'una manera realment ecològica Peró presenta diferents inconvenients. Per una banda el seu elevat preu limita el seu ús, és a dir, per a que el vehicle fos assequible per a un consumidor amb un nivell adquisitiu mig no es podria dedicar ni molts diners a instal·lar les cares cèl·lules fotovoltaiques ni instal·lar unes bateries amb la mateixa capacitat que en la de vehicles com el mitsubishi lancer evolution miev, que analitzarem n breu, ja que el preu es dispararia. El segon problema principal deriva del anterior: si dona prioritat als plafons solars i es perd per lo tan en bateries l'ús de l'automòbil es limitaria a Països amb moltes hores de sol i durant la presencia d'aquest sent així impossible realitzar viatges llargs una vegada hagi posat el sol. Tractant-se d'un element teològicament avançat, al menys al nivell en el que ens movem si es pretén instal·lar en vehicles per a ús pràcticament diari, s'espera que el seu preu baixi amb el seu preu. Així s'eliminarien els dos problemes immediatament i seria possible instal·lar un sistema de plaques solars potents i a la vegada unes bateries de calitat i gran capacitat sense que el preu final es veies afectat.

En lo que es refereix a els motors elèctrics podem definires com maquines capaces de transformar la energia elèctrica en energia cinètica. la energia elèctrica prové de les bateries del vehicle i la cinètica mou directa o indirectament les rodes del mateix. poden dividir-se e dos parts principalment: l'estator i el rotor. Les dues es realitzen en un material ferro magnètic (imants), la primera es troba immoli i la segona es mòbil respecte a la primera. S'aplica una corrent elèctrica al estator i per la relació existent entre el camp.

Elèctric del bobinat i el camp magnètic present gràcies a els imants del rotor aquest últim es desplaça. la funció d’ambes poden alternar-se, donant a lloc diferents tipus de motor elèctric amb diferents característiques . a la vegada poden funcionar amb corrent continua o alterna. Una gran avantatge dels propulsors elèctrics es que poden arribar a aprofitar casi un 100% de l’energia proporcionada per les bateries mentre que en els motors de combustió interna mes eficient aquest percentatge no supera el 40%.

El motor , en cas de ser un de sol, pot situar-se en una bancada independent de les rodes. Mitjançant els mateixos engranatges que els empleats en un model a gasolina el moviment generat per el propulsor arriba les rodes. Existeix també un altre tipus de disposició, es tracta dels motors in-wheel.

En aquest cas existeixen dos o quatre motors situats al costat de les rodes i que per la seva ubicació transfereixen el moviment directament a les rodes, estalviant així tant el cost dels cardans, els diferencials etc.. com la pèrdua d’energia que es deriva del roçament entre aquests components.