Lancer Evolution MIEV


Lancer Evolution MIEV: descripció general El sistema MIEV de Mitsubishi Motors comprèn dues tecnologies fonamentals: l'ús de bateries d'ió-liti que la companyia ha estat desenvolupant per a la seva aplicació pràctica en automòbils, i els motors de tipus in-wheel adossats en l'interior de les rodes. Sobre la base dels avantatges que oferixen estàs tecnologies, el concepte del sistema MIEV representa la major aposta de la companyia de cara al desenvolupament de la pròxima generació de vehicles elèctrics. Mitsubishi Motors també preveu l'ús del sistema MIEV en vehicles amb sistema de propulsió denominats híbrids i en els de cèl·lula de combustible. El primer vehicle amb el sistema de motors in-wheel amb tecnologia MIEV construït per Mitsubishi Motors para proves va ser el Colt EV, basat en un model de producció en sèrie. En aquest cas, el Colt EV va propulsat per motors de tipus in-wheel adossats a les rodes del darrere i alimentats per un sistema de bateries d'ió-liti.

Amb el nou vehicle de proves d'altes prestacions i tracció a les quatre rodes, el Lancer Evolution MIEV, s'ha donat de nou un gran pas cap a endavant, aconseguint que aquesta nova tecnologia es pugui adaptar a un vehicle amb tracció total. Per a això i una vegada desmuntats el motor, el dipòsit de combustible, la transmissió, els diferencials, i altres components del sistema de tracció total, es van eixamplar els rotors exteriors i els motors de les quatre rodes. També sota el pis, en el buit que deixava vacant els components anteriors de la tracció 4x4, es van instal·lar les bateries d'ió-liti que alimenten els motors.

El nou motor tipus in-wheel va ser desenvolupat incorporant la tecnologia de construcció i muntatge de vehicles Mitsubishi Motors al motor produït per la companyia Toyo Denki Seizo K.K. Aquest motor produïx una potència màxima de 50 Kw i es caracteritza per la seva singular rotor exterior, quan l'habitual, com així succeïx amb els motors de tipus in-wheel que van ser adossats a les rodes del Colt EV, és que el rotor es trobi en l'interior del estator. El rotor exterior del motor in-wheel, utilitza no obstant això una construcció de tipus donut que permet muntar el rotor fora de 'estator, la qual cosa proporciona els següents avantatges: - Aquest disseny permet incrementar més fàcilment la potència i el parell, fent innecessari l'ús d'un controlador de la velocitat, reduint la pèrdua d'energia i contenint l'increment de pes no suspès. - A l'eliminar el controlador de la velocitat del motor es fa més fàcil la seva instal·lació en les rodes..
Precisament un dels majors objectius en el desenvolupament del Lancer Evolution MIEV és poder avaluar el comportament d'aquest rotor exterior del motor in-wheel en condicions habituals d'ús, la qual cosa és clau per a la seva aplicació a sistemes de tracció a les rodes. Per això Mitsubishi Motors ha obtingut l'homologació del Lancer Evolution MIEV, amb l'objectiu de provar-lo en tot tipus de carreteres d'ús quotidià. Aquestes proves estan dissenyades per a verificar la fiabilitat, durabilitat i resistència dels motors in-wheel amb rotor exterior, en situacions de pis lliscant, amb inundacions d'aigua, exposats a terra, brutícia, etc. Aquest programa de proves hauria d'orientar la investigació de la companyia per a seguir evolucionant aquesta tècnica intentant elevar les prestacions del vehicle alhora que es reduïx el pes i la grandària. Mitsubishi Motors està també estudiant perfeccionar aquesta tecnologia desenvolupant una tècnica que permeti a més controlar el parell motor i la força de frenat de forma independent en cada roda. Tot aquest esforç de desenvolupament que porta a terme la companyia en la realització de vehicles elèctrics amb les més altes prestacions, es fan amb l'objectiu de posar a la disposició dels clients vehicles respectuosos amb el medi ambient però que posseeixin les mateixes o millors qualitats a nivell de prestacions i facilitat de maneig que els cotxes actuals.