El nou disseny té un aspecte més elegant i modern. %[sense referències] El que més crida l'atenció és el seu estil orientat a arribar a un millor rendiment aerodinàmic. El primer cos és curt i s'uneix a un parabrisas molt inclinat la línia del qual s'integra a un sostre perfilat com un cupè. Està ple de peculiaritats, algunes degudes a la implementació de sistemes i accessoris nous. Hi ha una pantalla LCD a color en el centre de tauler en la qual es pot observar un diagrama animat que va mostrant el flux d'energia i el nivell de càrrega del motor elèctric.
Aquesta pantalla, que és sensible al tacte, té nombroses funcions i entre altres coses permet manejar els controls de l'equip de so i l'aire condicionat. Elvelocímetre i altres accessoris són digitals i estan situats en una posició central. El Prius utilitza uneixi caixa del canvi automàtica de canvi contínuament variable. La palanca de canvis està sobre el tauler i té quatre posicions D, R, N i B. Els primers són l'habitual Drive i Reverse i la B és el qual reté el canvi quan es requereix una mica més de força. No hi ha posició d'aparcament que en el Prius s'activa amb un botó independent.
Per a arrencar el vehicle la clau ha d'estar o bé dintre de la ranura o simplement en l'interior del vehicle, estrènyer el fre i llavors usar un botó Power que és el qual encén el motor. L'arrencada, que usualment només empra el motor elèctric, és immediat i silenciós. Ja en el trànsit el maneig ésindistingible del que es pot experimentar en un acte convencional. Els canvis de la caixa i l'activació de cada motor és completament transparent i imperceptible per al qual maneja. El que es nota és el silenci i la suavitat en cada maniobra. El Prius duu set anys en el mercat i la demanda és major a la projectada. Toyota va construir gairebé 100 mil unitats el 2004 quan havia previst 72 mil. El Prius encara resulta complex i relativament car però almenys pren una posició (ara com ara encara simbòlica) de respecte a l'economia i el medi ambient.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada